K největším projektům mi stačila tužka a papír, radí miliardář Richard Branson | Chytrý blog Clever Minds

Vyrábíme designově jednoduché a elegantní notesy, které přináší neomezený prostor pro vaše myšlenky a nápady.

Naše témata

Sign Up To The Newsletter

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet
[contact-form-7 id="0" html_class="default"]

K největším projektům mi stačila tužka a papír, radí miliardář Richard Branson

Proč se bráníme k prosazování těch nejoriginálnějších nápadů? “Vždy mě fascinovalo řešení problémů s cílem zlepšit život lidí. Když mám nápad vždy říkám: pojďme do toho!” říká miliardář Richard Branson, který vlastní a aktivně vede přes 400 firem prozrazuje, jak zvládá produktivitu.

Vše si zapište

Ať už do notesu, na ubrousek nebo do telefonu. Každou myšlenku, nápad nebo plán, který máte v hlavě je potřeba filtrovat. “Žádná myšlenka není příliš malá nebo naopak moc velká. Nedělejte si však poznámky jen proto, abyste si zapisovali. Projděte si vaše zápisky, vaše nápady a proměňte je v akční měřitelné cíle,” objasňuje Branson. Bude se vám tak lépe a jasněji přemýšlet a ve vašich zapsaných poznámkách můžete snadno vyhodnotit, co je pro vás důležité.

Zhodnoťte svoje poznámky

Na konci týdne si ideálně v neděli shrňte vše, co jste si zapsali. V následné organizaci poznámek je třeba si zvolit vlastní systém. Někomu vyhovuje tečkovaný zápisník Idea maker, kde lze využít metodu 4 kvadrantů. Navíc je zápisník možné strčit do kapsy, a přesto dokáže pojmout všechny vaše nápady a poznámky.

K největším projektům mi stačila tužka a papír, radí miliardář Richard Branson
Zápisník schůzek a porad Meeting manager

Nikdy nekončící meetingy

“Během schůzek bych bez psaní zápisků zapomněl vše dřív, než vyjdu ze dveří zasedačky. Bohužel, když se podívám kolem, jsem často jediný, kdo si během porady zapisuje” říká Branson. Organizujte si přehledně schůzky s klienty. Díky Meeting manageru si můžete mít všechny zápisy z porad. Po schůzce vám notes poslouží pro vaše poznámky, nápady a hlavně úkoly, které ze schůzky vyplynou.

Pro tip: Bransonovi schůzky nikdy netrvají déle než 10 minut. Více času je vždy způsobeno jen špatnou organizací, zapomenutým zápisem nebo nesplněným úkolem. 

Mějte různé seznamy úkolů

Důležité je mít minimálně dva seznamy úkolů – dlouhodobý a každodenní úkolník. V dlouhodobém seznamu si nastavíte vizi. To do list pro každý den vás udrží v měřitelnosti jednotlivých tasků. Touhle cestou si budete mít nastavenou vizi a každý den budete postupovat krok za krokem. Budete tak vědět proč zrovna děláte, to co děláte. 

Naším nejosvědčenějším nástrojem produktivity je týdenní karta úkolů. Před začátkem nového týdne si ze svých poznámek, úkolů a dlouhodobých plánů vytvořte týdenní úkoly. Doporučujeme si zvolit nejdůležitější tři úkoly týdne, které je třeba splnit. Každé ráno v denním seznamu úkolů pak začnete tím nejtěžším a nejdůležitějším úkolem. Tak se, i když nic jiného za den nezvládnete, budete cítit produktivitivní a posouvat se.

Práce plus soukromí

“Neexistuje reálné rozdělení práce a života, je to prostě žití,” vysvětluje Branson.  U seznamu úkolů nezapomínejte na osobní život. Váš pracovní život se bude vždy pojit s vaším osobním životem. Proto je potřeba mít v obou dvou nastavené vize, které spolu mohou navzájem kooperovat

Počitatelné cíle

“Nemá smysl nastavovat si cíle, když vlastně nevíte, jestli k nim směřujete,” říká Branson. Ujistěte se, že jsou vaše cíle měřitelné. Více o metodě SMART si můžete přečíst v našem článku Naplánujte si svůj den, měsíc a rok

Zkuste něco nového

Nejlepší cestou může být dobrovolničení. Na pár hodin vyzkoušejte něco, co jste vždy měli v plánu jednoho dne prožít. “Důležité je si vše zapsat. Co se vám na novém zážitku líbilo? Co jste tolik neocenili? Objevili jste díky tomu nové nápady? Na nich můžete začít stavět,” radí Branson.

Čas na odpočinek

Je důležité dát svému mozku pauzu. Branson říká: „Ve skutečnosti jste nejvíce kreativní v momentě, kdy se nesoustředíte.“ Každé ráno Branson chodí běhat: “Tento rok jsem překročil sedmdesátku a začal jsem se opravdu soustředit na můj zdravý životní styl. Cítím se o hodně víc motivovaný a plný energie, když jsem zdravý. Starat se o svoje tělo pomůže také vaši mysli.”