Jednoduchý průvodce: Jak dotahovat věci do konce, i když se na to teď necítíte | Chytrý blog Clever Minds

Vyrábíme designově jednoduché a elegantní notesy, které přináší neomezený prostor pro vaše myšlenky a nápady.

Naše témata

Sign Up To The Newsletter

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet
[contact-form-7 id="0" html_class="default"]

Jednoduchý průvodce: Jak dotahovat věci do konce, i když se na to teď necítíte

Některé dny jsme plní energie a jindy se jen vykopat ráno z postele působí jako náročná mise. 

Pokud jsme přepracovaní a nedopřáváme své mysli a tělu nutný odpočinek, zahlcení prací nám snadno může zhatit plány. Motivace může být ovlivněna mnoha faktory – spokojenost v práci, platové ohodnocení, smysluplnost naší každodenní činnosti, rozvoj našeho skill setu. 

Potřebujete dokončit úkoly, i když na to nemáte chuť ani náladu? Tomu rozumíme. Připravili jsme si pro vás několik tipů, jak na to. 

Jednoduchý průvodce: Jak dotahovat věci do konce, i když se na to teď necítíte

Udělejte alespoň jeden úkol z vašeho seznamu. Ten nejdůležitější.

Možná dnes není ten pravý den, kdy ráno vstanete brzy, budete chvíli meditovat, uděláte si zdravou snídani, odpovíte na všechny e-maily, dokončíte článek a půjdete se navečer proběhnout kolem řeky. Zkuste se zaměřit na nejdůležitější úkol dne. Jaký je účel dnešního dne? Vybráním si úkol prioritizujete, což je klíčový krok k produktivnímu dni.

Co vám k tomu pomůže? Projektový notes. Tento nástroj je ideální pro správu vašich projektů a úkolů s nimi souvisejícími. Budete tak mít přehled o všech vašich aktivitách a budete se soustředit na posouvání projektu dopředu. Zápisník je vhodný jako diář pro manažery, ale i studenty. Pomůže vám s jakoukoliv vaší vizí a projektem.

Z velkých úkolů udělejte malé

Doporučujeme rozdělit povinnosti do jednotlivých skupin. Jedna ze skupin by měla zahrnovat ty nejdůležitější. Jestli tam zařadíte nejnudnější úkoly, práci, která má blížící se deadline, nebo náročné úkoly, necháme na vás.

Mějte jasně danou workflow.

1) Zaznamenejte si

Nezatěžujte zbytečně svou mysl seznamy úkolů. Vše co je potřeba udělat, včetně vašich nápadů, si zapište na papír, do kapesního zápisníku nebo do aplikace. Uvolníte si tak kapacitu v mozku, kterou můžete využít při práci. Odkládání myšlenek funguje jako váš externí harddisk. Vše, co vyhodnotíte jako pro vás důležité, si zaznamenejte. Zapište si schůzky, nový úkol, nápad nebo událost. 

Vytvořte si automatický návyk zaznamenávat vše, co je důležité, do vašeho zápisníku.

2) Optimalizujte

Zaznamenali jste si všechno? Skvělé. Pokračujte na další krok:

  • Úkoly, které zaberou méně než 5 minut, udělejte ihned.
  • Věcem, které je potřeba udělat v časovém horizontu, přiřaďte deadline.
  • Pokud nějaký úkol můžete delegovat, udělejte to.
  • Úkoly, které už nejsou relevantní, smažte.
  • Nastavte si připomínky pro úkoly, ke kterým je třeba se vrátit.
  • Větší úkoly si rozdělte do jednotlivých kroků.
maturantka se připravuje na letošní maturitu a učí se
příprava na maturitu 2021 s diářem maturant

3) Organizujte

Nastavte si workflow pomocí seskupení úkolů a pojmenováním jednotlivých témat. K tomu vám pomůže Denní zápisník, který je vhodný na propojování úkolů.

4) Ponořte se

Máte jasný seznam, strategicky postavený. Víte, co vás přesně čeká a jaký bude další krok. Vše je připraveno na to, abyste začali pracovat. Deep work. S čistou hlavou. Po každém úkolu si dejte pětiminutovou pauzu. Po pěti úkolech si dejte delší 30minutovou přestávku. Vypněte. Nemyslete na práci. Jděte se projít, meditujte, nebo zavolejte nejlepšímu kamarádovi. Důležité je uvolnit se a nechat odpočinout hlavu. 

5) Reflexe

Na konci každého pracovní dne si vyčleňte několik minut na hodnocení vaší odvedené práce. Co se vám dnes podařilo? Jak byste hodnotili produktivitu dne? Co by příště mohlo jít lépe? Tento krok není pro všechny automatický a zpočátku není tak snadné na něj pokaždé myslet nebo si na něj vyhranit čas. Nikdo se nenarodil jako manažer osobního času, tak to hned po prvním přešlapu nevzdávejte. Opakování je stěžejní pro získání zdravého návyku. V Denním zápisníku najdete přímo sekci zhodnocení plusů a mínusů dne, která vám tento krok vždy připomene. Do naší oblíbené kolonky si můžete zapsat: Dnes je skvělý den, protože…

Získejte více tipů na produktivitu

Jsou dny, kdy se zkrátka necítíte na práci. Připravte se na ně tím, že si přečtěte motivační knihy a články na toto téma. Příště vás už nic nepřekvapí. Od nás na blogu Clever Minds si můžete přečíst články na téma:

  1. Nakopněte svůj den s jednoduchým nástrojem
  2. 4 kroky jak získat o hodinu více každý den
  3. Co všechno chceme stihnout?
Jednoduchý průvodce: Jak dotahovat věci do konce, i když se na to teď necítíte

Začněte znovu s ‘proč’

Někdy je naše chuť do práce ohrožena. Nejhorší je koukat slepě do obrazovky vašeho počítače a předstírat, že pracujete. Když se necítíte na to něco dělat, nejdůležitější je být upřímný sám k sobě. Zkuste u sebe najít důvod, proč to děláte. Čeho se tím snažíte docílit? Jak vám splnění denních úkolu pomůže k dlouhodobým cílům? S odpověďmi na tyto otázky se vám vrátí i motivace do práce.